۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
تعداد بازدید: ۱۲۳۶۱۳
مسئولین وزارت صمت و قوه قضائیه با تدوین پیش نویس لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی معدن و آئین نامه ی اجرایی آن اقدامی اساسی در راستای از بین بردن ریشه های اینگونه مفاسد در بخش معدن کشور انجام دهند .
کد خبر: ۱۰۰۲۶

پایگاه خبری تحلیلی خطوط:

سالهاست که شاهدیم بهره برداران معادن و کارمندان وزارت صمت با حضور در هیات مدیره نظامات مهندسی و ایجاد روابط ناسالم با یکدیگر و هم صنفان خود چه مسائل و مشکلاتی را برای اعضاء نظام مهندسی رقم زده و مسیر انجام امور مهندسی و نظارتی معادن از؛

- ارایه امتیازات فنی و مالی

-توزیع ناعادلانه ی کار و طرح معادن

- انحراف تصمیم سازی ها - انحراف مسیر انتخابات با پول پاشی و رای خریدن و سوء استفاده از امکانات نظام مهندسی

- فساد ناشی از حضور چند دوره ای هیات مدیره ها و ...-انحراف در دعواهای صنفی بین بهره بردار و مسئولین فنی و ناظرین معادن به سمت انتفاعات خود و هم صنفی ها با هدف سواری گرفتن از کارشناسان و مسئولین فنی در معادن و استثمار آنها و نهایتا بارگزاری آمار تولید غلط در سامانه های نظارتی با اعمال فشار بر ناظر معدن -و ... را از مسیر عدالت منحرف می کنند .


لازم است مسئولین وزارت صمت و قوه قضائیه با تدوین پیش نویس لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی معدن و آئین نامه ی اجرایی آن اقدامی اساسی در راستای از بین بردن ریشه های اینگونه مفاسد در بخش معدن کشور انجام دهند .
خوشبختانه در دولت جدید ابلاغیه ای مبنی بر عدم حضور کارمندان صمت و افراد بالای ۷۰ سال در انتخابات هیات مدیره صادر شده و متاسفانه بحث حضور بهرهبرداران و کاشفان در هیئات مدیره همچنان به قوت خود باقیست و باعث فساد در امور نظارتی معادن می گردد.

محمد تقی رادمان | کارشناس معدن

برچسب ها: معدن فساد فساد مالی مبارزه با فساد #مواد معدنی #وزارت صمت
ارسال نظر
آخرین اخبار